Lebah dan bunga belimbing Bekerjasama Secret Tunnel Subhanallah, Cantiknya... Madu Anugerah Allah

Thursday, August 13, 2015

KESEMPATAN YG TIDAK DAPAT DIKECAPI



Tiada apa yang membahagiakan aku didunia melainkan IbuBapaku bahagia dan gembira dalam hidup mereka. Mungkin sahabat juga sependapat dengan saya. Entah bila dapat aku berbakti sepenuhnya pada mereka. Acapkali diri memberontak hendak saja berhenti dari kerja dan pulang ke kampung supaya dapat jaga dan lihat sendiri mereka depan mata, namun sekuat itu jugaklah kata-kata semangat dari ibuayah dan isteri agar pertahankan kerja yang tidak seberapa ni.

Februari 2015 bagaikan tamparan hebat apabila keputusan pertukaran isteri diluluskan. Antara sedih dan gembira kerana terpaksa berjauhan. Senyum terpaksa diukir bibir supaya kesedihan isteri sedikit terubat. Hanya doa dan kata semangat dapat dibekalkan disamping usaha untuk bertukar ini bagaikan samar-samar. 

Entah seminggu dua, sebulan, mungkin tahun akan dapat gamaknya. Niat hati hendak berkhidmat ditempat sendiri tidak kisah jauh mana perjalanan setiap hari untuk pergi bekerja. Paling tidak dapat pulang ke kampung dua minggu atau seminggu sekali pon besar rahmat dah.

Mungkin hanya satu kata-kata yang dapat disematkan dalam jiwa. 
"Ujian Allah Taala ada hikmahnya"

Sekian...

No comments:

Post a Comment