Lebah dan bunga belimbing Bekerjasama Secret Tunnel Subhanallah, Cantiknya... Madu Anugerah Allah

Wednesday, February 9, 2011

Dekatny Hari Qiamat

Bismillahirrahmanirrahi... Alhamdulillah.. telah diizin kan Allah utk ana menulis lagi di ruangan ini.. insyaAllah ingin ana berkongsi Dekat Nya Hari Qiamat..
Diadalam Al-Quran dan Hadith telah banyak menceritakan tentang bertapa dekatnya hari qiamat.. Sepertimana Firman Allah Yang Bermaksud :
"Telah dekat kepada manusia hari menghisab segala amalan mereka. Sedang mereka berada dalam kelalaian lagi berpaling(daripadaNya)" -Al Anbiya':1-
Firman Allah lagi yang bermaksud :
"Dan tahukah kamu(hai Muhammad), boleh jadi hari berbangkit itu sudah dekat waktunya" -Al-Ahzab:63-
Allah swt juga berfirman didalam surah Al Ma'arij yang bermaksud :
"Sesungguhnya mereka memandang seksaan itu jauh(mustahil), sedangkan KAMI memandangnya dekat(pasti terjadi)" -Al Ma'arij:6-7-
Sahabat-sahabat sekalian.. banyak ayat-ayat yang lain yang menunjukkan telahdekatnya hari kemusnahan atau hari kesudahan dunia untuk menuju ke Alam Akhirat.. yang setiap manusia akan memperolehi hasil amalan-amalan mereka.. jika baik.. maka akan dibalas baik.. jika buruk maka akan dibalas buruk..
Rasulullah s.a.w bersabda: "Saya diutuskan dan hari Qiamat seperti dua perkara ini" Nabi s.a.w mengisyaratkan dua jari-jarinya dan menjarakan nya..
Rasulullah s.a.w bersabda: "Saya diutuskan dalam permulaan Hari Qiamat"
sabda Nabi s.a.w lagi.. "Ajal kamu diantara solat asar dan terbenamnya matahari"
Daripada Ibnu Umar berkata: "Kami duduk disisi Rasulullah s.a.w dan waktu itu matahari sudah tertutup gunung Quaiqi3an, setelah asar Nabi bersabda"Tiadalah umur kamu dibandingkan dengan unur orang terdahulu kecuali seperti sisa siang hari yang sudah berlalu"
Ini menunjukkan bahawa sisa tersebut termasuk sesuatu yang sedikit, tetapi ketentuannya tidak dapat diketahui kecuali oleh Allah dan tidak ada satu pun ketentuan waktu yang sah riwayatnya daripada Rasulullah s.a.w... Akan tetapi waktu yang tersisa sangat sedikit dibandingkan dengan waktu (usia dunia) yang telah lewat..
Tidak ada yang lebih jelas daripada sabdanya tentang telah dekatnya Qiamat,"Saya diutuskan bersama dengan Qiamat, sungguh dia hampir mendahului ku." ini menunjukkan sangat dekatnya hari qiamat sehingga Nabi khuatir akan didahului Hari Qiamat... wallahuaklam..
-DIPETIK DARI BUKU TANDA-TANDA QIAMAT-

No comments:

Post a Comment